Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti stran při uzavírání kupní smlouvy mezi holdingovou společností Jurisconsult Ltd., zastoupení pro ČR a EU Jurisconsult Ltd. o.z., IČ: 09913840, Vojtěšská 211/6, Praha 1, provozovna moje-zlato, 28 října 102/243, Ostrava, 70900, zápis v OR vedeném MS Praha sp. zn. A 79648 (dále jen "Prodávající") jako prodávajícím provozujícím internetový obchod https://moje-zlato.cz a Kupujícím při nákupech v E-Shopu (jak jsou oba tyto pojmy definovány níže).
1.2. Pojmy uváděné v těchto podmínkách s velkým počátečním písmenem jsou definovanými pojmy, jejichž význam je uveden v článku 2 níže.
1.3. Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
1.4. Kupující může kontaktovat prodávajícího:
a) písemně na adrese: ul. 28. října 102/243, Ostrava, 709 00 anebo Ruská 62, Ostrava, 70300
b) osobně, Specializovaná prodejna drahých kovů moje-zlato, ul. 28. října 102/243, Ostrava, 709 00
c) telefonicky: prodejna +420 591 140 283, Prodejna a objednávky: +420 606 885 187, Infolinka: +420 774 031 308, Reklamace / compliance / nadlimitní obchody: +420 792 270 373
d) e-mailem: info@moje-zlato.cz, reklamace@moje-zlato.cz
Platné kontaktní údaje jsou uvedeny vždy na www.moje-zlato.cz
1.5. Bankovní spojení pro úhradu kupní ceny:
Platby v CZK:
FIO Banka a.s., číslo účtu: 2102069235 / 2010
IBAN: CZ65 2010 0000 0021 0206 9235
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Komerční banka a.s., číslo účtu: 123-7712340267/0100
IBAN: CZ6501000001237712340267
BIC / SWIFT kód: KOMBCZPPXXX
Raiffeisen bank a.s., číslo účtu: 1032834469/5500
IBAN: CZ4455000000001032834469
SWIFT: RZBCCZPP
Platby v EUR:
Číslo účtu123-7712360217/0100
IBAN: CZ5601000001237712360217
BIC / SWIFT kód: KOMBCZPPXXX
Variabilní symbol: číslo objednávky, Poznámka: Jméno a příjmení Kupujícího
2. DEFINOVANÉ POJMY
2.1. "ČNB" znamená Česká národní banka.
2.2. "E-shop" znamená internetový obchod provozovaný Prodávajícím na adrese https://moje-zlato.cz.
2.3. "Fixace ceny" má význam uvedený v příslušném článku těchto Obchodních podmínek.
2.4. "Investiční produkty" znamená investiční zlato, stříbro, platinu, paladium a další produkty, jejichž cena v E-shopu je průběžně aktualizována a je závislá na výchylkách finančního trhu.
2.5. "Kupní smlouva" znamená kupní smlouvu uzavřenou mezi Prodávajícím a Kupujícím, jejíž návrh bude Kupujícímu doručen Prodávajícím v souladu s článkem 3.6 těchto Obchodních podmínek.
2.6. "Kupující" znamená Spotřebitele nebo Podnikatele, který realizuje nákup v E-shopu.
2.7. "Občanský zákoník" znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
2.8. "Obchodní podmínky" znamená tyto obchodní podmínky Prodávajícího.
2.9. "Podnikatel" znamená fyzickou nebo právnickou osobu, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s Prodávajícím jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
2.10. "Prodávající" má význam uvedený v článku 1.1 výše.
2.11. "Produkty s pevnou cenou" znamená doplňkové, dárkové a klenotnické produkty v E-shopu s výjimkou Investičních produktů.
2.12. "Spotřebitel" znamená fyzickou osobu, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
2.13. "Záloha" má význam uvedený v návrhu Kupní smlouvy.
3. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. objednávku a kupní smlouvu lze uzavřít následujícími způsoby:
- prostřednictvím e-shopu
- osobně na pobočkách prodávajícího
- písemně, telefonicky nebo emailem
3.2. Je-li Kupujícím Podnikatel, je plně odpovědný za správnost dodacích a fakturačních údajů. Tyto údaje musí korespondovat s údaji uvedenými v obchodním či živnostenském rejstříku.
3.3. Veškeré objednávky učiněné kupujícím jsou závazným a neodvolatelným návrhem na uzavření kupní smlouvy. Kupující má možnost požádat prodávajícího o storno objednávky oznámením, zaslaným na emailovou adresu prodávajícího info@moje-zlato.cz nejpozději do 3 hodin po provedení objednávky. Prodávající může žádosti kupujícího vyhovět, nebyla-li cena zboží doposud fixována u dodavatele prodávajícího. Prodávající upozorňuje, že v případě osobního odběru, je kupní smlouva uzavřena fyzickým převzetím. V tomto případě se nejedná o smlouvu uzavřenou distančním způsobem.
3.4. Prodávající je oprávněn, v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny a podobně ) požádat kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem (např. e-mailem, telefonicky, doporučeně nebo osobně). Objednávka se považuje za neplatnou v případě, že kupující tuto autorizaci požadovaným způsobem odmítne provést, nebo je nekontaktní.
3.5. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout/nepřijmout nebo stornovat objednávku v případě:
3.5.1. převisu počtu přijatých objednávek nad výší disponibilních zásob zboží;
3.5.2. že uvedené údaje o kupujícím nebo místě dodání jsou zavádějící, chybné nebo neúplné; a/nebo
3.5.3. pokud Kupující kdykoli v minulosti porušil své povinnosti vůči Prodávajícímu, zejména nepřebral či nezaplatit dříve objednané zboží;
3.5.4. že ceny, zveřejněné na webovém rozhraní, byly uvedeny nesprávně a to z jakéhokoliv důvodu;
3.5.5. pokud se výrazným způsobem změnila cena zboží dodávaného dodavatelem Prodávajícího;
3.5.6. v případě vyšší moci (tím se rozumí překážka, jež nastala nezávisle na vůli prodávajícího a brání mu ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by prodávající tuto překážku nebo její následky odvrátil nebo překonal, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídal; za takovou vyšší moc je považován např. dočasný nedostatek zboží na mezinárodním trhu);
3.5.7. v případech definovaných zákonem č. 253/2008 Sb. anebo z důvodu rozporu s jiným platným právním předpisem, respektive i z jakéhokoli jiného důvodu.
V případě odmítnutí/nepřijetí a/nebo nemožnosti uspokojení objednávky bude tato informace zaslána Kupujícímu na email uvedený při vytvoření objednávky bez zbytečného odkladu. Prodávající není povinen sdělovat Kupujícímu důvod.
3.6. Vyjma případů, kdy bude objednávka Kupujícího odmítnuta v souladu s článkem 3.4 výše, dojde k uzavření Kupní smlouvy následujícím způsobem:
3.6.1. Investiční produkty
Prodávající zašle Kupujícímu zálohovou fakturu obsahující text kupní smlouvy. Tato zálohová faktura bude považována za návrh na uzavření Kupní smlouvy Prodávajícího. Uhrazením Zálohy Kupující akceptuje návrh na uzavření Kupní smlouvy, která tím v plném rozsahu nabývá platnosti a účinnosti.
3.6.2. Produkty s pevnou cenou
Objednávka Kupujícího se považuje za návrh na uzavření Kupní smlouvy na zboží uvedené v objednávce. Kupní smlouva na zboží uvedené v objednávce mezi Kupujícím a Prodávajícím je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky Kupujícímu, jakožto souhlasu s návrhem na uzavření kupní smlouvy. V závislosti na množství objednávaného Produktu si prodávající vyhrazuje možnost požadovat zaplacení zálohy i u Produktu s pevnou cenou.
3.7. Prodávající si vyhrazuje právo omezit množství odebíraných produktů, a to z jakéhokoliv důvodu. Toto omezení lze vyloučit dohodou účastníků.
3.8. Prodávající si vyhrazuje právo nepřijmout objednávku tykající se produktů umístěných na webovém rozhraní prodávajícího nebo na prodejně prodávajícího. Produkty zde uvedené mají informativní charakter. Akceptací těchto podmínek vylučují účastníci užití § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
ZVLÁŠTNÍ PRAVIDLA K JEDNOTLIVÝM ZPŮSOBŮM ZASÍLÁNÍ OBJEDNÁVEK
3.8. Elektronicky
3.8.1. Kupující provádí objednávky prostřednictvím e-shopu, a to buď jednorázově bez registrace nebo zaregistrováním prostřednictvím elektronického účtu.
3.8.2. Prodávající si vyhrazuje právo při této formě objednávky vystavit zálohovou fakturu v plné výši objednávky.
3.8.3.Elektronický účet si kupující zřizuje na stránkách www.moje-zlato.cz (dále jen účet). Kupující je povinen vyplnit údaje dle 3.2 VOP a v případě změn tyto údaje aktualizovat. Po založení účtu obdrží od Prodávajícího přístupové údaje k účtu. Kupující je povinen o těchto údajích zachovávat mlčenlivost. Prodávající nenese zodpovědnost za ztrátu nebo zneužití přístupových údajů způsobených v důsledku činnosti klienta. Prodávající je oprávněn účet zrušit, bude-li jeho prostřednictvím docházet k zneužívání poskytovaných služeb. Účet je přístupný 24 hodin denně, kromě plánované údržby, nebo v případě nenadálých událostí.
3.9. Písemně, telefonicky nebo emailem
3.9.1. Objednávku lze učinit i písemnou, telefonickou nebo emailovou formou. Neprodleně po přijetí objednávky Prodávající stejnou formou odpoví, zda je kupní smlouva uzavřena či nikoliv a sdělí důvod nepřijetí.
3.9.2. Prodávající si vyhrazuje právo při této formě objednávky vystavit zálohovou fakturu v plné výši objednávky.
3.9.3. Prodávající důrazně doporučuje, aby kupující při zasílání objednávky učiněné mimo provozovnu prodávajícího vždy vyplnil objednávkový formulář uvedený na internetových stránkách www.moje-zlato.cz.
4. CENA A PLATBA
4.1. Cena Produktů s pevnou cenou uvedená v E-shopu je cenou, za kterou bude zboží dodáno Kupujícímu a je cenou konečnou včetně všech daní a poplatků (s výjimkou dalších nákladů dle způsobu dopravy a platby).
4.2. Cena Investičních produktů uvedená v E-shopu není bez ingerence prodávajícího konečnou kupní cenou, ale cenou platnou v okamžiku realizace objednávky. Nakolik je cena Investičních produktů závislá na výchylkách finančního trhu, vyžaduje každá objednávka investičních produktů konfirmaci ze strany prodávajícího, ať již aktivní, nebo konkludentní. Pokud nedojde k fixaci ceny z jakéhokoliv důvodu, je klient telefonicky vyrozuměn - ať již o navýšení či poklesu ceny pro rozhodnutí, zda objednávku za nových podmínek potvrzuje. Kupující je v tomto případě oprávněn na telefonicky oznámenou kupní cenu nepřistoupit. V takovém případě již nebude Prodávající Kupujícího dále o vývoji cen aktivně informovat. Vzájemným odsouhlasením této kupní ceny dojde k tzv. fixaci kupní ceny (dále jen "Fixace ceny"), a tím ke stanovení konečné kupní ceny za Investiční produkt. Fixaci ceny nelze provést ve dnech pracovního klidu a státních svátcích v západní Evropě. U zboží v režimu tzv. předobjednání, předobjednávka slouží jako forma rezervace k zajištění dostupnosti slitků (pořadí) v době jejich opětovného naskladnění nebo dostupnosti na trhu, a není možné prodávajícím fixovat (garantovat) cenu při odchylce vyšší než +1% ceny v době rezervace.
4.2.1. - Fixaci cen lze realizovat okamžitě a to:
(a) osobní návštěvou na prodejnách složením hotovosti, a to každý pracovní den v od 10:00 do 18:00 (vyjma státních svátků).
(b) prostřednictvím internetových objednávek, u kterých:
je zvolený způsob platby dobírkou či převodem na bankovní účet, a to pouze v případě, že:
1) je objednávka vytvořena ve fixačních hodinách (tj. v pracovní dny od 10:00 do 16:00) a souhrnné množství investičních produktů u jednoho zákazníka nepřesáhne částku 150 000 Kč nebo více jak 5 kusů stejného zboží.
2) je úhrada kupní ceny provedena v režimu tzv. okamžité platby.
(d) Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení fixace ceny jakýchkoliv objednávek u zákazníků, kteří některou z předchozích objednávek neuhradili, nevyzvedli balíček, nebo stornovali objednávku bez souhlasu prodávajícího.
V případě nedodržení doby splatnosti Zálohové faktury nebo Vydané faktury si vyhrazuje Prodávající bez jakékoliv výzvy objednávku stornovat. Prodávající si rovněž vyhrazuje právo na zrušení předobjednávky a to dle 3.5.
4.4. Platbu je možné provést jedním z následujících způsobů:
4.4.1. Investiční produkty
(a) v hotovosti v provozovně Prodávajícího, dle zákona č. 254/2004 Sb., pouze do výše 270 000 Kč nebo její ekvivalent v cizí měně na základě aktuálního kurzu ČNB. Vyšší částky lze platit pouze bankovním převodem;
(b) platba převodem na bankovní účet Prodávajícího;
(c) v případě objednávky do 25000 Kč platba na dobírku, kdy Kupující uhradí cenu při převzetí zboží od přepravce;
4.4.2. Produkty s pevnou cenou
(a) v hotovosti v provozovně Prodávajícího, dle zákona č. 254/2004 Sb., pouze do výše 270 000 Kč nebo její ekvivalent v cizí měně na základě aktuálního kurzu ČNB. Vyšší částky lze platit pouze bankovním převodem;
(b) platba převodem na bankovní účet Prodávajícího;
(c) v případě objednávky do 25000 Kč platba na dobírku, kdy Kupující uhradí cenu při převzetí zboží od přepravce;
Platbu bezhotovostním převodem je možné provést v případě osobního převzetí zboží i při zaslání přepravní společností.
4.5. V případě platby předem je kupní cena považována za uhrazenou po připsání celé částky kupní ceny objednaného zboží, včetně dodacích nákladů na účet Prodávajícího. Kupující je povinen při platbě předem uhradit celkovou cenu objednávky, a to nejpozději do 24 hodin ode dne dokončení procesu objednávky (odeslání potvrzovací zprávy v elektronické podobě, nebo zálohové faktury). Po marném uplynutí této lhůty bude objednávka Prodávajícím bez náhrady zrušena.
4.5.1. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku obsahující, že kupující nemusí kupní cenu zaplatit, dokud nemá možnost si věc prohlédnout, se nepoužije.
4.6. V případě platby na dobírku bude kupní cena považována za uhrazenou uhrazením celé částky kupní ceny objednaného zboží, včetně dodacích nákladů v hotovosti pracovníkovi přepravní firmy (České pošty a pod.).
4.7. Faktura vystavená na základě Kupní smlouvy slouží zároveň jako účetní (daňový) doklad. K ceně zboží jsou připočítány náklady na dopravu zboží na místo určené Kupujícím, případně poplatky spojené s provedením úhrady za objednané zboží (dobírkový poplatek apod.).
4.8. Prodávající není plátcem DPH.
4.9. Dopravné je účtováno dle aktuálního ceníku přepravní společnosti (České pošty a.s.), Součástí dopravného je i pojištění v plné výši zásilky, která je taktéž určena dle aktuálního ceníku přepravní společnosti, pokud není domluveno jinak.
4.10 Cena za dopravu zásilky do zahraničí bude stanovena dle místa destinace a bude uvedena v potvrzení objednávky prodávajícím (případně v zálohové faktuře). Tato cena za dopravu zásilky bude vždy obsahovat i pojištění zásilky do plné hodnoty zboží, případně poplatek spojený s provedením úhrady za objednané zboží (dobírkový poplatek apod.), pokud není ujednáno jinak.
4.11 Poplatky za jednotlivé způsoby doručení jsou uvedeny ve formuláři objednávky na e-shopu.
5. DODÁNÍ
5.1. Prodávající odešle předmět prodeje, který má skladem, Kupujícímu bez zbytečného odkladu. Předpokládaná doba dodání činí 5 pracovních dnů od potvrzení objednávky Prodávajícím v případě Produktů s pevnou cenou (popř. od okamžiku uhrazení kupní ceny, zvolil-li Kupující platbu převodem na bankovní účet) a 5 - 10 pracovních dnů od provedení Fixace ceny v případě Investičních produktů.
5.2. Prodávající odešle předmět prodeje, který má uvedenou dostupnost Skladem u dodavatele, Kupujícímu bez zbytečného odkladu po jeho dodání od výrobce. Předpokládaná doba dodání činí 10 pracovních dnů od potvrzení objednávky Prodávajícím v případě Produktů s pevnou cenou (popř. od okamžiku uhrazení kupní ceny, zvolil-li Kupující platbu převodem na bankovní účet) a 10 - 20 pracovních dnů od provedení Fixace ceny v případě Investičních produktů.
5.2. Kupující bere na vědomí, že přesná doba dodání je mimo objektivní kontrolu Prodávajícího a může proto dojít k jejímu prodloužení.
5.3. Dodání, respektive převzetí objednaného zboží, může být provedeno jedním z následujících způsobů:
5.3.1. Osobní odběr v provozovně Prodávajícího; Prodávající si vyhrazuje právo nevydat produkt do jeho úplné úhrady.
5.3.2. Doprava Českou poštou nebo kurýrní službou na adresu určenou kupujícím jako dodací. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout, produkt dodat, v případě, že:
5.3.2.1. je adresa zcela evidentně fiktivní.
5.3.2.2. kupující v minulosti opakovaně produkt nevyzvedl nebo jej bezdůvodně vrátil.
5.3.2.3. dodání produktu není možné s ohledem na jeho množství, cenu, nebo podmínky dopravní společnosti
5.3.3. Vyhradí-li si Prodávající právo odmítnout dodat produkt Českou poštou, musí o tom neprodleně informovat vhodným způsobem Kupujícího a navrhne jiný vhodný způsob.
5.4. Zásilka je vždy pojištěna do plné hodnoty zboží. Zboží je odesíláno jako cenné psaní, popřípadě jako cenný balík. Pojištění zásilky a jeho forma, odesílání zboží a volba zasílací společnosti se řídí tímto bodem, pokud není domluveno jinak.
5.5. Cena za dopravu zásilky do zahraničí bude stanovena dle místa destinace a bude uvedena v potvrzení objednávky prodávajícím (případně v zálohové faktuře). Tato cena za dopravu zásilky bude vždy obsahovat i pojištění zásilky do plné hodnoty zboží, případně poplatek spojený s provedením úhrady za objednané zboží (dobírkový poplatek apod.), pokud není ujednáno jinak.
5.6. V případě, že Kupující neobdrží odeslanou zásilku, musí o této skutečnosti bezodkladně informovat Prodávajícího. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího, který je spotřebitel, okamžikem převzetí zboží a to buď v provozovně prodávajícího, nebo od dopravce. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci.
5.7. Nebezpečí škody na kupujícího, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti, přechází okamžikem převzetí zboží v provozovně prodávajícího nebo okamžikem předání věci vybranému dopravci pro přepravu zboží kupujícímu do místa určeného v objednávce kupujícího. Prodávající splní svoji povinnost odevzdat zboží kupujícímu jeho předáním vybranému dopravci pro přepravu zboží kupujícímu, a umožněním kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči vybranému dopravci.
5.8. Nepřevezme-li kupující produkt ve lhůtě 3 dny, od doby, kdy bylo zboží připraveno na provozovně , a to ani po dodatečné výzvě prodávajícím nebo se vrátí jako nedoručené kupní smlouva zaniká, ledaže:
5.8.1. na produkt byla zaplacena záloha, Prodávající zašle další výzvu
5.8.2. Prodávající a Kupující se dohodnou jinak.
5.9. Dohodnou-li se Prodávající s Kupujícím na novém dodání produktu, Prodávající si vyhrazuje právo účtovat náklady spojené s dodáním (zejm. balné, poštovné a pojištění produktu) dle ceníků prodávajícího a dopravní společnosti.
5.10. Je -li Kupujícímu dodáno větší množství produktu, než které si objednal, je povinen toto zboží uhradit, ledaže bez zbytečného odkladu, nejdéle do 2 dnů, toto větší množství produktu odmítne. Kupující je povinen produkt vrátit je-li vyzván prodávajícím.
6. ZÁRUKA, REKLAMACE ZBOŽÍ A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1. Je-li Kupujícím Spotřebitel, vztahuje se na zboží zákonná záruka, resp. odpovědnost za vady, které se vyskytnou v záruční době 24 měsíců. Nároky Kupujícího se řídí zejména ustanovením občanského zákoníku.
6.2. Kupující podá reklamaci písemně a to buď zasláním e-mailu na adresu reklamace@moje-zlato.cz nebo na adresu provozovny Prodávajícího:
Moje-zlato
28 října 102/243
Ostrava, 70900
6.3. Kupující je povinen podat reklamaci bez odkladu poté, kdy se dozvěděl, že zboží má vady. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud Kupující produkt užívá a nereklamuje, ač o vadě ví. Kupující nemá právo uplatnit reklamaci za vadu, která byla vytýkána v minulosti a byla na ně poskytnuta sleva a zároveň Kupující nemá právo uplatnit reklamaci za vadu, o které v době převzetí produktu věděl a bez výhrad jej převzal.
6.4. Reklamace musí obsahovat číslo objednávky, kopii faktury a zejména podrobný popis zjištěné závady.
6.5. Reklamace bude Prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
6.6. Odstoupení od Kupní smlouvy je možné výhradně z následujících důvodů:
6.6.1. V případě Produktů s pevnou cenou má Kupující, který je Spotřebitelem právo odstoupit od Kupní smlouvy v souladu s ust. § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží. Kupující realizuje toto své právo tím, že projev vůle (je třeba výslovně uvést, že Kupující odstupuje od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů) o odstoupení od smlouvy doručí prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí zboží, a to písemnou formou. Zboží je možné doručit osobním vrácením v provozovně Prodávajícího nebo prostřednictvím některého z přepravců (např. Česká pošta). V případě, že se Kupující rozhodne pro odstoupení od smlouvy, je nutné splnit následující podmínky:
(a) vrácené zboží je nepoškozené, plně funkční a kompletní, včetně původního obalu (pokud to jeho povaha nevylučuje); a
(b) zboží je bez známek opotřebení a používání.
Při nesplnění uvedených podmínek může Prodávající vůči Spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. Kupujícímu pak bude vrácena kupní cena, ponížená o takovou případnou kompenzaci. Porušení obalu způsobené běžným vybalením výrobku se nepovažuje za snížení hodnoty zboží. V případě vrácení zboží prostřednictvím přepravní služby je Kupující povinen vrátit zboží na adresu provozovny prodávajícího:
Moje-zlato
28 října 102/243
Ostrava, 70900
a dále přiložit originál prodejního dokladu, záruční list na zboží, číslo objednávky a číslo bankovního účtu, kam má být cena zboží vrácena. Za vrácené zboží bude Kupujícímu vrácena kupní cena bez nákladů za dopravu. Finanční částka bude odeslána na Kupujícím zvolený bankovní účet, a to nejpozději do 15 dnů od převzetí vráceného zboží.
6.6.2. V případě Investičních produktů je v souladu s ustanovením § 1837, písm b) Občanského zákoníku vyloučeno odstoupení Kupujícího, který je Spotřebitelem, dle § 1829 Občanského zákoníku (spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy). Dále je odstoupení Kupujícího, který je Spotřebitelem, vyloučeno dle § 1847, písm. a) Občanského zákoníku (spotřebitel nemá právo odstoupit podle § 1846 v případě, že cena finančních služeb závisí na pohybech cen finančních trzích, které podnikatel nemůže ovlivnit, jako jsou služby vztahující se k devizovým hodnotám a investičním nástrojům).
6.6.3. Je-li Kupujícím Podnikatel, je odstoupení přípustné výhradně z důvodů uvedených v Občanském zákoníku, zejména v ust. § 2106 a násl.
6.7. Nevyžádané zásilky zasílané na dobírku nebudou převzaty.
6.8. Odpovědnost za přepravu zásilky přebírá přepravce. Při převzetí zásilky si Kupující vždy zkontrolujte, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. V případě zjištění poškození obalu je Kupující povinen oznámit toto zjištění přepravci a požadovat po něm sepsání protokolu o poškození. Dále je Kupující povinen zjištění o poškození obalu oznámit Prodávajícímu. Prodávající nebude nikdy odpovědný za poškození zboží během přepravy.
6.9. Nevyzvedne-li si Kupující reklamované zboží, a to ani po výzvě Prodávajícího, vyhrazuje si Prodávající účtovat skladné.
6.10. Dojde-li z důvodu na straně Kupujícího ke zmaření kupní smlouvy, je prodávající oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 5% kupní ceny produktu. Důvodem zmaření se nemyslí § 1829 občanského zákoníku. Kupující bere na vědomí, že v případě účtování dalších poplatku, není-li označeno jinak, je hrazeno 1) smluvní pokuta, 2) skladné, 3) poštovné+ balné, 4) kupní cena.
7. GARANCE VÝKUPU / ODKUPU
7.1. U produktů s označením Garance odkupu nebo u produktů k nimž kupující obdržel Certifikát s garancí výkupu/ zpětného odkupu Prodejce prohlašuje, že po předložení tohoto certifikátu o nákupu slitku z drahých kovů s garancí zpětného odkupu, odkoupí od kupujícího popřípadě od osoby, na kterou kupující převedl vlastnické právo ke slitku spolu s certifikátem (dále jen „držitel certifikátu") zpět slitek, který si u něj držitel certifikátu zakoupil, a to za předpokladu, že splňuje předepsané parametry ryzosti a je ve stavu schopném dalšího prodeje, popřípadě využití pro účely zlatnického zpracování a výkupu rovněž nebrání jiné závažné okolnosti.
7.2. Držitel certifikátu je povinen předem prodejce informovat, že hodlá využít dohodnuté garance zpětného odkupu. Prodejce telefonicky nebo e-mailem dohodne s držitelem certifikátu postup předání slitku, certifikátu o nákupu vydaném prodávajícím, včetně případných certifikátů výrobce.
7.3. Jakmile prodejce obdrží od držitele certifikátu slitek, bezodkladně provede kontrolu ryzosti, stavu a jakosti slitku, a dále kontrolu stavu originálního obalu slitku obsahujícího certifikát výrobce. Poškození certifikátu výrobce nebo originálního balení může vést ke snížení výkupní ceny. Prodejce prohlašuje, že kontrolu ryzosti provádí v laboratoři nedestruktivním způsobem popsaným na webu www.moje-zlato.cz.
7.4. Výkupní cena slitku je stanovena vždy individuálně, dle aktuálního vývoje cen na mezinárodních trzích, prodejních cen výrobců a poptávky na trhu. Výkupní cena může být modifikována z důvodu poškození slitku a jeho příslušenství (certifikátu a obalu). Prodejce garantuje držiteli certifikátu výhodnější výkupní cenu než při výkupu slitků nezakoupených u prodávajícího.
7.5. Po stanovení výkupní ceny je na držiteli certifikátu, zda akceptuje nabízenou cenu. V případě zájmu o zpětný odkup bude uzavřena kupní smlouva s uvedením množství vykupovaných slitků a jednotkové ceny, společně s číslem bankovního účtu, na který požaduje držitel certifikátu zaslání peněžních prostředků v případě, že částku nelze vyplatit v hotovosti. Prodejce převede peněžní prostředky na účet držitele certifikátu bez zbytečného odkladu po uzavření výkupní smlouvy, nejpozději však do 14 dnů. Držitel certifikátu akceptuje skutečnost, že prodejce není povinen vyplatit kupní cenu v hotovosti a je povinen se řídit platnou legislativou a případnými regulačními předpisy. Tato garance je poskytována v režimu “one-time offer“ a nelze ji využít pro opakované a tzv. spekulativní obchody.
7.6. Od zájemců, kteří investiční zlato nezakoupili u nás, nýbrž u jiného prodejce investičního zlata, výkup realizujeme také, ale výkupní cena bude stanovena individuálně u jednotlivých produktů. Při výkupu investičního zboží, které nemáme v naší nabídce, bude výkupní cena rovněž stanovena individuálně.
7.7. Zájemce doručí produkty osobně nebo prostřednictvím doručovací společností na adresu provozovny.
7.8. V případě zasílání produktu prostřednictvím doručovací společností, bude zásilka otevřena pod zvláštním kamerovým systémem, tak aby byla práva obou stran zajištěna. S tímto se zájemce seznámil a dává s tímto postupem souhlas. Záznam otevření zásilky bude ponechán pouze v případě, že množství, kvalita a stav neodpovídají zájemcem tvrzeným skutečnostem, jinak bude záznam smazán.
8. OSOBNÍ ÚDAJE
8.1. Nakládání s osobními údaji kupujících podléhá legislativě ohledně ochrany osobních údajů, včetně a zejména Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Zásady, kterými se zpracování Vašich osobních údajů řídí, jsou obsaženy zde, nebo na stránkách www.moje-zlato.cz.
8.2. Prodávající se zavazuje k tomu, že nebude žádné osobní údaje a další svěřená data Kupujícího prodávat, poskytovat třetí osobě, ani je nijak nepoužije pro komerční nabídku nesouvisející s E-shopem bez souhlasu vlastníků těchto údajů a dat. Svěřené osobní údaje a další data slouží pouze pro vnitřní potřebu E-shopu (za účelem úspěšného splnění Kupní smlouvy) a ke vzájemnému zkvalitnění komunikace mezi kupujícím a prodávajícím.
8.3. Osobní údaje a další data budou na žádost Kupujícího vymazána z databáze Prodávajícího. Kupující má dále právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
8.4. Prodávající je oprávněn předat údaje Kupujícího nezbytné pro doručení zboží externím dopravcům.
8.5. Prodávající je oprávněn poskytovat na e-shopu přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťuje a kontroluje tím, že propojuje hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidí i propojené ID objednávky, a tak je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
9. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
9. Veškeré spory, které mezi Kupujícím a Prodávajícím vzniknou se strany snaží vyřešit smírnou cestou.
9.1. V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou, má Kupující, který je spotřebitelem, dle OchSpoř právo na mimosoudní řešení z této smlouvy. Subjektem řešení mimosoudní spotřebitelských sporů je dle OchSpoř Česká obchodní inspekce ( www.coi.cz).
9.2. Náležitosti návrhu na zahájení jsou uvedeny v § 20n OchSpoř. Kupující -spotřebitel uvede identifikační údaje stran, úplně a srozumitelně vylíčí rozhodné skutečnosti, označí, čeho se domáhá, datum uplatnění svého nároku u poskytovatele. K návrhu je potřeba doložit doklad o tom, že se nepodařilo spor vyřešit smírnou cestou.
9.3. Kupující - spotřebitel může své právo uplatnit u České obchodní inspekce do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo u poskytovatele.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud tyto Obchodní podmínky nestanoví jinak, řídí se vztahy neupravené těmito Obchodními podmínkami mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je Spotřebitelem, ustanoveními Občanského zákoníku.
10.2. Tato verze Obchodních podmínek nahrazuje veškeré předchozí verze.
10.3. Poskytovatel si vyhrazuje právo VOP změnit vyhlášením nového znění jejich částí nebo úplného nového znění, jestliže došlo ke změně relevantních právních předpisů, jestliže odstraňuje chyby v psaní či počtech, jestliže změna VOP není v neprospěch klienta nebo pokud tím mění nebo jinak upravuje práva a povinnosti poskytovatele nebo klienta, jakož i z jiných důvodů. Nové znění VOP nabývá platnosti a účinnosti třicátý (30.) kalendářní den po dni jejich řádného vyhlášení, nebo v den, který je takto označen při jejich vyhlášení, nastane-li tento den později. Poskytovatel zveřejňuje OP na internetové adrese www.moje-zlato.cz. Nesouhlasí-li klient se změnou OP provedenou v souladu s tímto bodem, je klient povinen poskytovateli doručit svůj písemný nesouhlas s novým zněním jednostranně změněných OP, a to před nabytím účinnosti takového nového znění jednostranně změněných OP.
10.4. Tyto podmínky nabývají platnosti a účinnosti 1.1.2023